Dersin Adı | İleri Nümerik Analiz |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CE 609 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sayısal çözümlemede gelişmiş bir gözden geçirme ve bilgisayar kullanarak, sayısal algoritmalar ve bu algoritmaların uygulamalarıyla karmaşık ileri matematiksel problemlerin çözümünün anlaşılması üzerinedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kesirli sayılar aritmetiği, hesaplamalı lineer denklemler, lineer olmayan denklemlere iteratif çözümler, enterpolasyon, sayısal integral, ODE lere sayısal çözümler ve sayısal çözümlemeler için genel bilgisayar programları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Chapter 1 |
2 | Lineer olmayan denklemelerin çözümleri | Chapter 2 |
3 | Lineer olmayan denklemelerin çözümleri | Chapter 2 – Ders notları - Uygulamalar |
4 | Lineer sistemler denklemelerin çözümleri | Chapter 3 |
5 | Lineer sistemler denklemelerin çözümleri | Chapter 3– Ders notları - Uygulamalar |
6 | Eğri uydurumu ve Enterpolasyon | Chapter 4 |
7 | Eğri uydurumu ve Enterpolasyon | Chapter 4– Ders notları - Uygulamalar |
8 | Sayısal türev alma | Chapter 5 |
9 | Sayısal türev alma | Chapter 5– Ders notları - Uygulamalar |
10 | Sayısal integral alma | Chapter 6 |
11 | Sayısal türev alma | Chapter 6– Ders notları - Uygulamalar |
12 | Bilindik türev denklemleri problemleri | Chapter 7– Ders notları - Uygulamalar |
13 | Bilindik türev denklemleri problemleri | Chapter 8– Ders notları - Uygulamalar |
14 | Tekrar | Ders notları - Uygulamalar |
15 | Tekrar | Ders notları - Uygulamalar |
16 | - |
Ders Kitabı | Applied Numerical Methods for Engineers and Scientists, Singiresu Rao, Pearson, 2001, ISBN13: 9780130894809 Numeriacal Methods - An introduction with Applications Using MATLAB, Amos Gilat, Vish Subramaniam, Wiley, 2011, ISBN13: 978047087374-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders Notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 20 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 27 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | |||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | |||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | |||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | |||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | |||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | |||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | |||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest